Entrar al Top20, objectiu d’Ander Mirambell a Calgary

L’olímpic català Ander Mirambell buscarà demà dijous una nova presència entre els 20 millors pilots en la segona prova de la Copa del Món de skeleton 2010-11, que se celebra a la pista de Calgary (Canadà).

Després d’haver acabat en la catorzena posició en la primera cita, celebrada el passat cap de setmana a la pista de Whistler, el barceloní compta amb el handicap de no conèixer el circuit en el qual es van fer populars els membres de l’equip jamaicà de bobsleigh a els Jocs de 1988, al qual només ha pogut fer sis baixades en aquests dies d’entrenaments.

El pilot reconeix que té aquesta data "marcada amb una creu vermella, ja que es tracta del pitjor circuit dels vuit que tinc al calendari perquè mai he estat en ell". Només dos esportistes, l’eslovè Anze Setina i l’espanyol, mai no han competit ni entrenat en aquest traçat. Mirambell és conscient que el seu principal enemic de cara a la competició serà "la falta de regularitat, ja que un pot fer una corba bé, però només canviant les condicions del gel, la traçada ideal varia, i la falta de baixades es nota per agafar aquesta corba amb les noves condicions ".

El gran resultat de la setmana passada li permet sortir per primera vegada en la seva carrera esportiva en una posició molt avantatjada, sobre el 14 o el 15, alguna cosa que sol afavorir els esportistes en condicions de mal temps. Tot i això, la previsió del temps per demà dijous a les 13:00 h, les 21:00 hora espanyola, és de sol.

Mirambell defineix el traçat de la capital de la regió d’Alberta com "una pista molt juganera" i "gens fàcil", ja que "un error no fa mal físicament, però penalitza tres vegades més que a Whistler". Està compost per 14 corbes amb una sortida molt llarga que influeix molt en el resultat. La primera part, de la corba 1 a la 6, és una successió de corbes curtes just abans d’entrar a la omega. Al revolt 8 "hi ha un risc alt de bolcar si no la traces bé", afirma el pilot. La part final és plana i l’última corba fa una mica de pujada, pel que un error de la corba 11 a la 14 penalitza "moltíssim".

Informa FEDH