Nil Llop, sisè als 500 metres del Campionat d’Europa de Patinatge de Velocitat

foto

El patinador català gairebé toca el podi als 500 metres a Tomaszów Mazowiecki, aconseguint el seu millor resultat en un europeu de single distances i demostrant que arriba en gran estat de forma als Jocs Olímpics d’Hivern.

Nil Llop ha brillat al Campionat d’Europa de Patinatge de Velocitat 2026, celebrat a l’Arena Lodowa de Tomaszów Mazowiecki (Polònia), destacant especialment en els 500 metres, on ha finalitzat sisè amb un temps de 35.32 segons, a només dues dècimes del podi. Aquest registre suposa el millor resultat de Nil en un europeu de single distances, tot i que ja havia aconseguit la mateixa posició en el format sprint el 2023.

Després d’una primera jornada als 1000 metres, on va acabar 16è amb 1:10.87, el patinador català ha mostrat tot el seu potencial i ha completat una baixada molt consistent i ràpida. La seva actuació confirma la seva capacitat per competir al més alt nivell europeu i reforça les opcions del patinatge català de cara als Jocs Olímpics d’Hivern 2026.

Aquest Campionat d’Europa ha estat l’última gran competició abans dels Jocs Olímpics, encara que abans l’equip nacional participarà en la Copa del Món d’Inzell (Alemanya), que tindrà lloc del 23 al 25 de gener.

Autoria i imatges: RFEDH | ISU